Monday, June 10, 2013

Persiapan perkahwinan ~Veil DIY Jadi Nyata

Rajin plak aku sejak dua tiga hari ni. Asyik update blog jer. Maklumla, persiapan kawen yang tak pernah abes ni ha...

Lepas usha beberapa blog, maka aku pun decide nak jugak buat veil sendiri sbb penat dah duk pusing KL cari veil yang seswai ngan baju nikah aku. Susah nak cari kaler yang sama.

Aku pun ke Selayang Mall beli kain chiffon, 2 meter. RM 8.80 semeter ok. Kira murah la tu. Then drive balik umah. Lepas maghrib je, trus jalankan misi.

1.Potong ikut tudung adiah en tunang hari tu...

2.Testing dulu. Agak2 macam mana nak susun renda tu. Bila dah puas ati, trus jahit je!
3. Jahit dalam 6 keping kiri kanan then aku dah penat. Tapi tak sabar gak nak tunjuk hasil tangan aku ni...
Dari sisi belakang
Posing bajet cun ni.. abaikan!
So, bagi aku senang je nak buat veil ni. Ambik masa dalam sejam je. Tapi bila nak jahit manik2 nanti, suffer la korang bermata kungfu panda! Nanti pas buat crumble or pearl nanti aku update k.

Selamat mencuba!
Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

3 comments:

  1. Hi Suez.. ingat akak lagi tak? bila sue nak kawen ni?

    ReplyDelete
  2. mestilah igt kak dilah.slalu gak turun melaka tp lupa jln ke umh akak.hehe.insyaallah bln 8.kak bg alamat.sy pos kad bl kad siap.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete