Sunday, February 10, 2013

Februari Itu Indah

Bulan Febuari, boleh dikatakan bulan yang aku tak suka. Coz, pernah kena dump bulan ni dan kawan baik aku kawen bulan Febuari jugak. Bulan Februari jugak besday orang yang tak kesampaian untuk aku cintai. Pergh.. banyak tol kenangan pahit nye.

Tapi, kehadiran dia mengubah segalanya bagi bulan Februari. Tepat 10 Februari, 2013.. seriously aku takkan lupa kejadian malam tu.Rasa nervous yang aku tak rasa bila berada di pentas, yang aku tak rasa bila kena interbiu dengan CEO CRM. Dan rasa nervous tu melebihi segala nervous yang pernah wujud dalam hidup.

Bila dia stat bercerita ngan abah (tiri) aku, aku buat2 bizi potong keropok lekor. Terharu sebenarnya dalam hati, dengan keikhlasan dan kesungguhan dia. Dalam hati duk cakap, betul ke aku nak kawen ni? Cam tak caya je. Pastu dia duk cakap lagi, lagi dan lagi. Adik aku yang duk tolong kat dapur dah lari naik atas, dia plak malu ye?

Tetiba abah panggil, suruh duk skali. Aku jalan cam dah tak betul. Malu. Pastu duduk kat sebelah. Abah tanya: "Betul ke ni nak? Setuju?"
Tuhan jer tahu betapa aku malu sampai blushing pipi. Nak nangis dah rasa sebab terharu. Betul ke aku nak sehidup semati ngan dia ni. Aku pandang dia kat sebelah, (syahdunya tengok muka dia yg merah2 tu, tuhan jer tahu). Aku alih pandangan kat abah ngan mama. Bergenang air mata. Tak ada kata2 yang mampu aku ucapkan, melainkan sebuah anggukan kecil. Baru aku faham, kenapa zaman dulu2 kalau setuju, anak dara diam... aku mengerti sedalam2nya. Nak keluar suara takder!

Then, abah sambung lagi perbincangan. Aku bangun, buat2 bizi lagi. Nak lap jer air mata tapi kantoi lak nanti. Aku buat air, hidang kat deorang bertiga. Hurm..sebijik sebijik abah cakap. Lambat betol. Aku nak benda ni cepat berlalu, sebab kesian plak aku tengok dia dah tak keruan. Kesian dia, nervous la tu.

Abah panggil lagi suruh duduk. Aku akur. Abah tanya lagi. "Betul nak kawen dengan dia?" Hai abah, tanya lagi? Kalau tak betol takde la bawak dia balik. Pertanyaan tu sedikit sebanyak menggugat hati aku. Kali ni memang tak leh nak tahan air mata, aku ckp, "YA!" Pastu terus lari masuk bilik. Wah, cam drama dalam TV. Aku nangis lagi.Aku doa "Tuhan, bukakanlah hati aku untuk menyayangi dia, sebagai suamiku sehingga akhir hayatku. Jangan kau palingkan hatiku pada yang bukan hak. Berkatilah aku dan dia, permudahkan segalanya, dan jadikan aku hanya milik dia."

Serius, rasa cam citer industan. Poyo kan? Nanti korang kalo dipinang or dirisik, camtu la rasa lebih kurang. Hihi..

Dah setel, dia naik, aku buat muka biasa. Tuhan, aku sayang dia...
Akhirnya.. cincin disarung di jari manis, menandakan aku kini sudah dimiliki =)
Bab cincin ni pun ada ceriteranya.. Nanti ada masa aku cerita lagi oke.



Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment