Tuesday, February 19, 2013

Wedding Checklist Part 1

Tetiba mood nak mengupdate blog datang.. Actually, nak luah perasaan la. Maklumla, nak luah kat kawan, kawan da jauh. Nak luah kat mak, mak kang tak paham plak.. So, luah kt blog jer mampu.

Sebenarnya pening kepala memikirkan urusan nikah kahwin. Pengalaman baru. Sangat baru, mengujakan tapi memeningkan. ingatkan kahwin tu senang. Senang kot bagi yang mak ayah banyak duit. Aku ni satu sen pon family tak bagi kan. Maka semuanya aku bayar sendiri la. Sedih gak tapi bersyukur je la, Allah bagi kerja best sikit, gaji pon tak banyak mana tapi bolehla jimat2 beli barang kahwin.

Hari ni, booking pelamin ngan Drs Anggun Butik Pengantin. Takda masa nak survey sebab jauh di Ganu. Aku plak kat Selangor. Memang takda maknanya aku nak bazirkan RM200 (kos pengangkutan keta+tol) semata2 nak tempah pelamin.

Dah berkenan ngan pelamin dan bajunya skali. So booking jer la. Pelamin jer dah RM1,800, baju pengantin dah RM800. Lagi RM500 untuk meja makan beradap. Agak mahal la tapi aku rasa leh tampung lagi kos tu. Tambah make up lagi RM 500. Tak tahu la mahal ke tak memandangkan aku takde pengalaman booking baju pengantin ni. So kalau korang ada yang nak suggest, aku sgt mengalu2kan.

Duit aku ribu riban dah abes kat situ. Hai, pucat jugak la nanti nak sign cek (tu kalo ada buku cek la kan).

Pastu nak setelkan borang kahwin. Haha. Memandangkan bakal suami aku ni spesel sikit maka borang pon spesel la. Sumer IC adik beradik pon nak. Seb bek takde adik2 yang duk kat Africa ke, India ke. Kalo tak naya aku nak jejak deorang mintak IC. Aku harap cepatla adik2 yang aku sayangi bagi salinan IC. Kalau wali ngan saksi tu sah2 la kena bagi kan.

Katering aku tak tempah lagi. Nak try petang ni tengok camne. Harap janganla mahal sangat. Mampoi aku nak bayar. Kira swap aje la mampu. Pas kahwin nanti cian hubby kena bagi duit belanja. Sorry sayang. Cuba jimat sedaya upaya ni.

So, untuk majlis ni kira pelamin dan baju pengantin dah setel. Alhamdulillah.... Pasni apa pulak??
Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment