Monday, May 27, 2013

Persiapan Perkahwinan ~ HIV Test

Memandangkan hari ni En. Hubby saya cuti, maka dia pun decide nak buat HIV test. Penat la aku selaku staf hospital nak booking appointment untuk HIV test. Rupanya tak boleh buat kat hospital. Kena buat kat Klinik Kesihatan jugak. So, aku call KK Taman Ehsan. Staff dia suruh datang dulu booking tarikh.

Then aku pun decide nak pegi KK Taman Ehsan tu tapi tak jadi sebab opismate kata pergi aje ke KK Sg Buloh. Apa apa pun, aku call dulu nak tanya bila leh buat. Masa call tu kira dalam kul 1230.. Senang je. Dia suh datang je, klinik untuk HIV test dibuka dari pukul 200 - 430 petang setiap hari. Perghh..apa lagi, bawak borang siap2 then terus ke sana.

Mula2 amik borang kat kaunter pertanyaan then baru amik nombor kat kaunter pendaftaran.

Muka hubby eksaited isi borang

Tak sampai 10 minit, deorang dah panggil and terus ke bilik 6 untuk ambil darah. Masuk bilik tu, ingat nak kena amik darah la kan, rupanya finger prick jer. Haissh.. Memang mudah je prosesnya. Takde ke dia nak tanya pape kan. Hehe.Gedik!

Lepas amik darah, isi nama dalam buku berserta jawatan skali. Sempat la aku belek2 buku tu. Tengok sapa yang nak kawen. Tak laku rupanya polis tahun ni. Hahaha. (means, sikit jer polis yg datang buat HIV Test). Sempat jugak aku usha, driver nak kawen kali kedua.. Kalah la semua lelaki yang ada dalam list yang keje best2 tu. Gelak je bila aku tengok.

Lepas je siap, (tak sampai 5 minit), terus gi bilik 3, jumpa doktor. Dia tengok result, sign and chop. Dah siap. Tengok jam baru kul 345. Tak sampai sejam pon duduk situ. Apa pun, siap sudah HIV test kitorang. Alhamdulillah.

Mula2 isi borang ni dulu

Lepas dapat result, borang ni la kena bawak balik



Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment