Friday, January 27, 2012

Kelakar Di Hari Jumaat

Semalam


Selepas balik dari bercuti (yang dipendekkan), aku dengan hati gembira balik ke kampus.. Sebab hadiah tahun baru baru jer sampai.. Gembira hati tak terkata. Oleh kerana kepenatan drive selama 5 jam dari Terengganu ke KL tak hilang lagi, maka aku balik menuju ke rumah dan berehat. Sambil2 fikir tentang klinik esok.


Hari Ni


Paginya.. aku pon bangun awal dan solat subuh sambil berdoa agar kerja hari ni lancar jer... Kemudian menyarungkan sepasang kurung merah hati. Lalu menuju ke kampus bersama sebungkus nasi lemak. Sambil online FB (untuk upload gambar kahwin Saidah), aku usha2 kot2 pesakit dah sampai. Wah.. Bahagia kan?


Then satu demi satu pesakit sampai, aku pon hibernate notebook tu then buat keje. Dengan penuh konfiden. Dengan adanya bantuan Kak As, kerja jadi lebih mudah. Amin...


Boss masuk klinik dalam kul10, siap call. Padahal aku kat bilik depan jer. Sambil angkat phone sambil jengah bilik dia. Hish... Bazir kredit dia jer...


Then, as usual present dulu jap. Memang blur la jawabnya sebab rasanya jadual aku bulan ni aku tak hafal lagi. Dia dah tanya macam2. Takpe, nasib baik dia paham. Mood baik punyer! Alhamdulillah.


Sampai satu part tu, aku nak tergelak dengan komen dia dan aku hanya menjawab dengan perkataan "Oh.."


Salah ke aku sebut nama dia...Obvious sangat ke? Subordinate dia jugak. Baik jer. Aish.. Sian mamat tu..Susah kalu sama gender nih. Takde tarikan. Walaupun apa pun berlaku aku back up subordinate dia jugak. Sory boss..Boss kan dah ramai back up kan... Kihkih....


Moral of the story: Jangan ngengada nak sebut nama orang lain...


Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment