Monday, January 7, 2013

Bukan Kehendak Aku

Semenjak dua menjak ni nampak gayanya jadual harian aku sangat pack. Bukan sebab kerja la tapi sebab dalam proses mengenali hati budi seseorang. Nak bahagikan masa antara BFF (yang dah stat merajuk), housemates dan jugak seseorang. Rasa cam pengarah lak kan. (Mood poyo memang sentiasa ada.. maafla korang)

Alhamdulillah. (aku dah agak mesti ada sorang dua yang stat senyum dah baca statement nih)
Ya.. aku tahu dah lama sangat korang duk tunggu berakhirnya zaman bujang aku (bajet feymes kan). Ye ye.. aku terima ucapan tahniah korang ngan ungkapan "kecil tapak tangan nyiru hamba tadahkan".

Sekarang ni aku bukan nak citer pasal status aku, tu next time ok. Bila dah kompem nanti. So, kita stop kat cni dulu pasal tu.

Ni aku nak citer pasal mimpi.. yang dulunya aku rasa indah kalau aku mimpi. Tapi skarang tak lagi. Rasa cam terluka lak. Aku tak suka mimpi yang mengganggu perasaan aku. Kenapa benda tu kerap berlaku.

Yang aku tak mampu gapai, yang tak mampu aku miliki, simpan jer dalam perut bumi and jangan muncul langsung.

Cukuplah apa yang aku lalui, sebagai satu pengajaran buat aku bahwasanya, ada benda dalam dunia ni yang bukan untuk kita, tak kira betapa kita sangat menginginkannya dan kita hanyalah hambaNya yang hidup di bawah aturanNya.

Dan, hati aku yakin Allah memberi aku yang terbaik. Apa yang aku lalui kini, beberapa bulan yang lalu cukup membahagiakan dan insyaallah, aku harap aku lebih bahagia.

#hanya mampu berdoa
Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment