Wednesday, June 22, 2011

Being Great not equal to Being Famous

Menjadi insan yang hebat bukan terletak pada siapa boss kita dan di mana kita bekerja.. Menjadi hebat adalah di mana kita memikul tanggungjawab dan melaksanakan kehendak kita (tidak bertentangan ngan agama)...
Tu pendapat aku la.. bagi aku, menajdi hebat dalam konteks kehidupan aku, PERTAMA: mencapai apa yang aku inginkan. KEDUA: Mencapai apa yang mak aku inginkan. KETIGA: Mencapai kehidupan yang baik dunia dan akhirat.

Orang kata, menuntut ilmu biarlah samapi ke negara China.. Well, aku dah sampai sana pon.. Tapi tak banyak gak aku blaja... Baaaanyak lagi benda yang aku nak kena blaja. Tak habis lagi buku2 kat Perpustakaan Fakulti Perubatan UiTM kat Selayang nih apatah lagi kat Dewan Bahasa dan Pustaka tu...hmmm... maknanya aku lum hebat!

Hebat ke keje ngan boss aku? Takda maknanya! Yang hebat tu boss aku.. And FYI, aku tak keje ngan dia sbb dia hebat.. aku keje sebab mencabar bila keje ngan dia. And, he is..really a great man who inspire me to be great too.....

Ada yang kata, kerja sbb nak dapat perhatian orang.. ni lagi ridiculous! ada ke orang keje rajin2 untuk jadi famous? (kecuali artis)... Kalau nak jadi perhatian, attitude kena betol.. ringan kan tulang bantu orang, ringankan mulut untuk bertanya ilmu, senyum dan paling penting ikhlas..jangan berkawan sebab ada manfaat.. sampai bila2 pon korang jadi 'sampah'..pakai buang...karma beb! ko kawan ngan org sbb nak amik kesempatan, then org buat benda sama kat ko. Jangan terasa lak!
Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment