Saturday, June 18, 2011

Memanipulasi Keadaan ~ Really?

Aku malas nak confront sorang staff (yang agak berpangkat) yang banyak aku dengar tentang dia..kerek and yang pastinya dia agak anti ngan bos aku and maybe org bawahan boss.. hmmm…. Nak tak nak aku terpaksa jumpa dia jugak.

Aku tunggu kat depan pintu bilik boss.. tunggu kat sejam sbb diorg meeting ngan boss aku. Aku habiskan masa baca University of Melbourne Journal.. Menarik! Aku mmg suka tengok cara deorang report analysis. 

Mentang2la sejak dua menjak ni aku wat statistic! Cari correlation..progression.. confidence interval. That’s awesome!! Aku suker giler ar ngan statistic.  I wish one day dpt jadi statistician!

Berbalik pada citer aku..semua org kuar dari bilik meeting..aku tunggu dia kuar..tunggu and approach. As expected,dia nyer feedback:

“ u bagi surat yang menyatakan sekian sekian…bagi kt PA I”

Huh! Agak kecewa sbb benda ni urgent. And kenapa aku lak kena susah2..Hukhuk (nasib kuli mmg camni).

So aku lepak ngan geng kat situ. Tetiba boss lalu. Dari jauh dah pandang aku. Secara otomatik idea jahat datang.

 (ko memang jahat suez!buat muka sedih suez..cepat!)
agak2 kiut tak muka aku canni?


Boss benti and Tanya: “yes syuhada?wat r u doing here?anything for me?”

Aku ngan muka penat and sedih (yang dibuat2):”hmm..waiting for X (bukan nama sebenar) ….we need this urgently..but she…”sengaja tak habiskan ayat.
Seperti yg dirancangkan, boss ambik ngan rakus kasar kertas kat tangan aku..and dam! Tolak pintu and approach her…

 (dalam hati aku: Yes!!)

Yela..kuli cam aku ni mana leh wat mcm boss..so maaf.aku terpaksa mempergunakan peluang yg ada…
“we need this urgently…is it possible for u to do it by today?” boss approach dia ngan muke seyes (boss mmg seyes sokmo)

Aku berdiri jer wat2 muka tak bersalah… and kalu ikut plan aku, pasni aku kena maki dek ‘dia’..takper..aku tau boss mesti backup aku…

Bila boss blah jer..plan berlaku seperti yg dirancang..mmg aku kena marah…takper,janji aku dapat apa aku nak. Memang aku layak kena marah, tapi asalkan aku dapat apa aku nak, cukup! Nak bebel sampai bernanah telingan pon takper.
 (ko memang suck suez!)

Senang keje aku. Setel hari tu gak.. Tapi aku cover balik,ambik hati dia..kang tak pasal2 dia mark aku..berjaya!!

Boss yang prihatin..petang tuh dia call Tanya dapat ke taka pa yang aku nak tadi.. (dia pon tau perangai org tu mcm mn kot..)

Lega hati aku…at least dia tahu kedudukan aku nih bukan dipandang sgt oleh staff2 lain..and dia sedia membantu. He did do wat he promised which I dun think he will.. Aku mungkin masih tak memahami boss sepenuhnya…dulu…
Boss aku memang COOL!

Thanks!

Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment