Sunday, May 8, 2011

Aku Kena Kawen Paksa ~~

Aku dipanggil balik kampung secara tiba2..hmmm…memandangkan aku memang plan nak balik jenguk mak kat kampung, so aku pon balik ngan rela hati. Sampai jer umah, mama sambut aku ngan penuh kegembiraan.. Aku pon gembira jugak. Seronok menghabiskan petang dibuai angina sepoi2 bahasa. Tak pernah setenang nih..

Tiba-tiba….mama datang, lepak kat sebelah. Hmm..nak manja2 la tu. Ngehehe…

Mama bersuara:”bila la agaknya anak mama ni nak kawen…”

Aik..soklan sensitive lak dia bukak… Sejak aku putus cinta tahun lepas, mama cbuk Tanya. 

Tak tau ke aku dalam diam suke kat sorang dokter pakar tuh.. Takmo agi kapel ngan sapa2….
Aku senyap jer. Malas ah! Then mama sambung ayat…
“sok majlis tunang..bersiaplah yer…”

Aku wat dunno jer.. Patutla panggil aku balik!!! Tidak!! Tapi memandangkan hati aku yang macam tawar nak bercinta, aku terima je la kot..cian kat mak aku duk teringin nak ada menantu. Ish…harap2 ensemla tunang aku tuh!

***********
Hari ni, aku masih rasa konpius..btol ke aku nak tunang ni? Boleh ke kawen tanpa cinta? Logik ker??

Aku dah ready..tunggu rombongan jer dah…. AKhirnya..dapat gak aku tahu pasal tunang aku tu walaupun dia tak bertandang skali… Mualaf rupanya.. Cina masuk islam.”Tu lah!nak sangat ‘chinese look’ guy..kan dah dapat cina tros!” Hmmm… Sesedap hati  deorang je tentukan hidup aku. 

Bila aku setuju ngan pinangan tu, deorang sebuk lak bincang pasal majlis kawen. Wei!! Consider la perasaan aku neh.. bagi la aku ngan tunang aku berkenal2 dulu…kot2 aku leh jatuh cinta..tolongla…pleasseeee… (Dalam hati jela semua rungutan tuh)

***********
Hati aku dah berdebar2…mama cakap rombongan pihak lelaki dating pas Zuhur untuk akad nikah. Gila! Aku masih konpius. Betol ke keputusan aku ni? Macamana kalo aku jumpa orang yang aku suka pas kawen? Mesti aku menyesal kan? Kenapa aku terima pernikahan ni? Kenapa? Sebab aku malas nak pikir pasal cinta. 

Tapi aku nak becinta lagi… Tapi kalo tak kawen kang..umur dah lanjut..hmmmm…aku masih termangu di katil…. Susah gak kena  kawen paksa neh…

Kamil dah gi ambik dulang hantaran..malas aku nak amik tahu. Korang nak sangat aku kawen, korang uruskan seme. Aku taknak tahu and tak eksaited pon nak kawen!
Mama ngan adik2 kat dapur. Uruskan catering.. Aku jer..sebagai pengantin, duk jer lam bilik…

Lum siap lagi. Lagi sejam nak Zuhur..hati aku berdebar hebat.. Ya Allah… Berikanlah aku petunjuk…

Tiba2 terdengar jeritan dan riuh rendah di luar rumah….hantaran tak siap..ramai sangat orang kawen kot. Sampai tak sempat nak siapkan hantaran aku. Ada aku kesah? Nak marah pon tak daya. Korang yang nak sangat aku kawen kan? Korang setel la seme tuh.. Aku pengantin terpaksa….aku nak wat tatau jer.. Tetiba mama datang and cakap:”tuh..pengantin lelaki dah sampai..nak kawen taknak?”

Hati aku macam nak melompat kuar….Tak berani nak pandang…tapi aku curi2 pandang… Aku tengok dia…dia senyum. Ya Allah..comeynyer. Memang muka chinese look..and kurus..sweet..kenapa orang cam dia takder orang nak?? AKu setuju!!! Tunggu akad je lah.huhu…. 

Happy! Mesti anak aku pandai2 pasni sbb kacukan kan..hehe….

************
Azan Subuh…Selamatkah semuanya? Aku terjaga dari mimpi…Semua tu hanya mimpi… Hati aku masih berdebar… Macam ni ke rasanya bila kawen?? Hahaha
Setakat tu jer citer pasal mimpi aku….Seb bek bukan btol2….



Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

3 comments:

  1. klo btol pe salahye..hek3..smart kot laki tu..ekekeke...

    ReplyDelete
  2. haah..ai pn ta kesah..ai trma ajer..kuikuikui

    ReplyDelete
  3. masalhnye ai tak terima..apa kata u jer amik jadi husband u..muahaha

    ReplyDelete