Thursday, May 12, 2011

Siapa Kawan dan Sahabat..

Apa yang aku dapat tahu beberapa hari yang lepas menjelaskan lagi bahawa memang aku patut tak amik tahu pasal sorang yang aku anggap kawan nih... Dah la jatuhkan kredibiliti aku depan boss aku, ada hati lagi nak jaga and naikkan nama sendiri.. Boss aku, apologize kat die?? Apa yang dia buat sampai orang tua tuh nak apologize kat dia? And kenapa dia tak explain keadaan sebenar, yang benda tu memang silap dia masa depan boss aku?? Huh...macam la aku tak kenal boss aku tu.. Jauh skali nak mintak maaf walaupun salah dia. Kalau say thanks, tu memang dia selalu buat. Kalu say sorry, bullshit la orang yg cakap dia apologize tu. Tak tau la kalo dia kenal boss aku lebih dari aku kenal kan? Hebat kot dia sampai boss aku nak cakap camtu... Geram jugak aku dengar.. dahla tak ngaku salah sendiri, lagi mau tambah cerita da....kasi sedap dimakan kan...memang sedap telinga aku nih dengar...sedap giler.

Pelik sungguh manusia. Aku ingat bila wat baik, orang tolong jaga nama kita.. Tapi tak.Buat baik sebab nak benefit. Fine! Kita tengok saper yang betol and saper yang salah. Sebar lah cerita kat seribu orang pon macam kaki2 gosip, tapi aku tetap ngan hidup aku. Takder effect pon kewujudan dia dalam hidup aku. Ada or takder, it'll stay de same.

Aku tetap Suez Mohd, with my own pride and joy (n_n)v

Aku tak perlu nak sebar citer pasal tuh, pasal nih semata2 nak dapatkan perhatian orang.. and aku tak perlu berkawan dengan orang sebab nak berkawan ngan kawan2 dia.. Aku cari kawan yang sudi bersama2 and bukan berkawan dengan niat nak dapat publisiti ataupun faedah dari kawan. Berkawan dengan yang sudi, menjaga perhubungan dan ikhlas.

Lagipun, aku jarang carik kawan, selalunya kawan yang cari aku.. dari situ kita nampak kewujudan kita dalam hidup seorang kawan, di mana kawan perlukan kita lebih dari kita perlukan kawan... Opss...silap..aku namakan deorang sebagai sahabat.. kerana diorang tak layak dipanggil kawan (terlalu biasa kedudukannya)..

Sahabat, kedudukan nya di hati aku.. yang mana aku bahagia dan gembira bersama mereka.. mereka yang menjalani hidup bersama walaupun bukan berdiri di sebelah, tetapi memerhati dari hati..perubahan fizikal dan emosi...dan bersama melaluinya, malah memberi inspirasi, dan bukan menjatuhkan...

Itulah sahabat...

Thanks to my SAHABAT sepanjang perjuangan di Hospital Selayang dan UiTM,

Leen Hot

Hafizah

dan

Jamil..

No matter wat it takes, they r alwaz be there, not rite beside me, but rite beside my heart...

They r not being there to laugh at me when I fall, but they encourage me to stand up...

They r not there to swap my tears when I cry, but they'd cried wif me...

They r not there to juz laugh wif me when I'm happy, but they cried for my happiness...

Dats the joy of having a frenz...


I dun need a million frenz...  juz need one who will complete the millions frend's soul.... TQ.

Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

3 comments:

  1. like dis..kuikuikui..gmbar beta ta de pn...(beta kwn tn hmba ke??)

    ReplyDelete
  2. gmbor bete lg xdeq...hek3..
    xpnh de dlm blog die...*da hall blog aq pom gtu gop..kui3..

    ReplyDelete
  3. hahaha touched like being flown to the air... alah kowg adik die..mn aci nk join skali skalu... hehe. thanks for the appreciation kak sue... a value of friendship never matters what it takes to give.. it matters when we feel ur life is safe and loved when they are around..

    ReplyDelete