Wednesday, April 13, 2011

ATLAS 2 Site Closure ~ Lega!

Tepat jam 05:45 petang, dengan rasminya ATLAS 2 ditamatkan smalam. Cepat sangat masa berlalu. Yang study ni plak tak sempat nak recruit patient dah tutup. Start Oct 2010 then April 2011 dah close study. Sebab banyak kontroversi la. Meh aku citer serba sedikit tentang ATLAS 2 nih...and canner aku leh terlibat dalam stadi ni....


Aku masih ingat lagi aku start bukak file utk stadi ni masa tahun 2009. Pelik! Sebab tiap stadi boss aku dimaklumkan oleh beliau, tapi takder plak aku tau wujudnya stadi ni. Dahla dari company Johnson & Johnson. Aku duk terbayang lotion baby..bedak talkum..shower bath.. Sejak bila boss aku melanggan barang2 dari JJ nih... Then aku mula berspekulasi..



Patutla kulit boss licin and gebu, rahsianya...beliau pakai JJ nyer produk! Dan dan aku rasa macam nak gi beli lotion JJ gak.. (dalam hati je la...).



Ketidakpuasan hati aku terus bertakhta. Aku tak faham kenapa aku asyik dapat report SUSAR (Suspected Unexpected Serious Adverse Reaction). Aku pon bukak file... Satu file..kembung..dua file..kembung gak.




Last2 aku timbun jer kat almari bilik beliau sampai penuh (n_n)v. Petang tuh, bila meeting, aku tengok beliau yang banyak senyum (so tak takut la nak bertanya dgn leisurely..) aku tanya boss: "boss, i kept receiving the documents from Johnson & Johnson. Do you have any idea about dat? It's like u r participating in their trial, aren't u?" Dia pon tatau.. Hmm.. aku pon mencari alternatif lain, aku kontek la email yang ada kat situ, then akhirnya...


Teka teki terungkai. Rupanya study nih pending sbb kontroversi ubat tuh. Dah aku email deorang, deorang tetiba lak kontek aku and ajak join lak stadi nih. Then meeting site lak. Dapat approval then time nak recruit punyalah susah. Nak cari yang ada ACS and diabetic lak tu! Ingat senag ker? Boss kata ada banyak pt kat CCU, tapi dah namanya pt yg kronik, bukan senang gak la... Tup tup, diorang dah reach recruitment target. Tak dapat nak recruit sorang pon. Sedih gak. Rasa cam loser jer sbb tak menyumbang langsung. Sorry boss.

Tapi bangga gak la sebab aku dapat  menyumbangkan kewangan untuk stadi nih. Banyak gak. Kagum aku ngan cara beliau wat duit. Ish3.. Boss, bagila ckit kat aku nih. (Support aku pi kursus nanti)... Apapun, seronok dapat blaja tentang billing and study rate. Kalo nak billing pasal study start up or closing, leh la refer kat aku. Nanti aku tolong wat kan.. (n_n)v

So, start hari ni, tinggal ARISTOTLE, ADVANCE ON and APOLLO jer.... AMinnn.. Hampir selesai semuanya..

Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment