Friday, April 15, 2011

Malam Ku Bermimpi ~ Hari ni aku ngajuk

Tepat kul 0820 mlm, aku and de geng pi tengok muvie.. Citer Rio. Memang tip top (sbb aku mmg suka citer kartun...). in 3D lak tuh. Apa lagi..Layannnnn.... Rio seekor burung yang ditangkap di hutan (mula2 citer dah kuar scene yg amat menarik yg buat aku terpukau), then tercicir di tengah jalan masa diangkut ke tempat penyeludupan. Then dia dijaga oleh seorang budak kecik yang akhirnya membesar dan diberi nama Blu(nama burung tu sbb dia warna biru)... Terpegun dengan animasi Rio yang memang tak kaku and aksi2 menarik Blu sepanjang muvie tersebut. Part paling menarik and buat kitorang (yang tengok muvie ramai2 tuh..) gelak adalah bila kumpulan monyet gaduh ngan burung.

Mendebarkan and ada background music yang unexpected! Rugi btol kalo sesapa tak tengok lagi Rio! Keseronokan ditambah ngan aktiviti yang lagi seronok iaitu karaoke (aku tak nyanyi sbb memang tak berbakat..so kiranya aku tengok je la aksi deorang and kritik..muahaha). So, untuk hari ni aku pecah rekod balik umah kul 1200mlm.

Mata dah ngantuk giler. Lupa lak malam Jumaat nih. Kena baca Yaasin lagi. So kat kul 1 aku terlelap.. Tido lena sampai mimpi hantu. Nauzubillah. Agak seram. tapi paling wat aku sedih and bengkek mlm tu adalah bila aku mimpi bigboss taknak jumpa aku. Punyer la lama aku berdiri tunggu dia, then dia cakap tanak jumpa?? Wat the fish? Sakit hati aku ni. Bengkek giler.. Penat aku tunggu! Apa salah aku? Memang aku sedih la. Sampai hati bos wat camtu kat aku.

 So aku decide, esok klinik aku tanak turun and amik EL. Kejam kan? Huh. Memang aku kejam. Tapi dia lagi kejam sbb wat dunno jer bila aku nak jumpa. Dahla takde wat salah. Geram nih! Tiba-tiba aku terjaga. Fuhh..seb bek mimpi jer. Tapi naper hati aku rasa geram and sakit lagi ni?? Aku pikir dalam2.. Time tu kul6 pagi. Malas nak bangun. Ish.,. rasa sakit hati macam nak sambung balik tido and tak yah gi klinik. Kita bakor aje! Tapi, memandangkan itu sumer mimpi, maka aku pun bersiap cam bese and turun klinik. Hari ni ada 4 patient for EXAMINE.

Alhamdulillah. Patient hari ni sumer ok and macam eligible jer...as usual, kepala lutut longgar berjalan sana sini (sambil update blog...).. opps...bosssie call! Have to stop by here. Chow!!!

Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

4 comments:

  1. hahaha..kak su..kak su...mcam2 hal...

    ReplyDelete
  2. suka gak...
    tp ada perkataan yg ko kena btol kan...cari jgn tak cari

    ReplyDelete
  3. aiishh maacam dory nih...klako jeq..hek3..btw byk clp taip la k.su..edit blik ye..

    ReplyDelete
  4. highlighted words adalah yang telah dibetulkan..tu jer kot salah eja =)

    ReplyDelete