Thursday, April 28, 2011

Trip To Florida ~ Part 2

Friday, January 28, 2010

Bangun pagi (dalam kul 4 pagi) sebab tak dapat lelapkan mata..bosan giler tido...aku bukak Plasma TV kat bilik and scroll.. Hmm..sumer channel kena bayar. USD13.99 untuk satu muvie.. Agaknye kalo aku langgan, boss bayar tak? Lama aku pikir, then aku pon bukak channel Free. Tengok Annoying Orange sambil tunggu mata lelap semula... 

 

6:30 - 11:00                   Breakfast                 Banyans   

Sampai masa, aku bersiap pakai baju Pure Career design and bergerak ke Banyans untuk breakfast.. Pagi ni berkenalan ngan waiter muda (student...) dari Filipina. Ada Degree laa..katanya training dulu 2 tahun kat Hotel Hyatt di seluruh dunia then baru dapat jadi manager. So, aku ni berkawan ngan 'bakal manager Hotel Hyatt la? Yahoo!! Haha.. Seronoknya dapat makan penkek Florida yang lembut dan gebu...disirami sirap maple yang original.. The best pancakes ever! Then aku amik nampak sesuatu yang mengujakan...Cereal dalam balang2 dan pelbagai jenis... ada 8 jenis.. Cereal kosong..cereal honey..cereal kismis..cereal mix..macam2!!

 

Dengan selambernye aku amik mangkuk (masa tu ada beberapa guest jer...), amik cereal mix yang menyelerakan..then amik susu 65%..aku pon tatau naper ada banyak jenis susu ngan nilai peratusan tuh..aku amik yogurt then campur skali... Letak mangkuk cereal kat table then amik buah..strawberi dia,2 kali ganda lebih besar strawberi kat Cameron Highlands!! Honey dew!! Nikmatnya.. 

 

Cara menyediakan sarapan citarasa Suez Mohd:

Cereal (macam2 jenis) + Potongan buah2 segar + yogurt + susu rendah lemak!! 

 

 

Hmmm...budak yg bakal jadi Manager Hyatt tuh masih berdiri kat sebelah temankan aku makan.. Aku dengan selambernyer makan.. 

Then pandang dia and cakap:"u noe,this is d best brekfes i've ever had..wif the big fresh strawberry and cereal..i didn't get fresh and big strawbery like dis in Malaysia...it's so nice.."

Dia senyum and cakap:"yes madam..i can see u r enjoying ur meal very well.would u like me to bring u coffee?"

Aku:"yes please..thank you."

Then dia datang ngan cawan and kole kopi yang jadi kegemaran aku...add some sugar and..ahhhh...my best trip in Florida!

Aku cakap lagi:"its a bit cold out there..i should have more coffee to get me warm all days..."

Dia gelak..tak sangka lawak gak aku ni..hehe (n_n)v

 

Aku berjalan2 di sekitar Hotel..saje habiskan masa sebelum jumpa kawan Czech Republic kat depan foyer..plan nak gi shopping! 10:00am sampai kul 13:00pm kitorang habiskan masa jalan2 kat Sawgrass Mill Mall.. Beli barang kat Marshall.. 



Then aku terjumpala kedai pakaian dalam teragung..Victoria Secret....Wah..tak mampu aku nak beli..lupakan!  Sementara tu,boss aku tengah meeting kat Key West!         

                     


Balik untuk lunch kat Banyans....

13:30 - 17:30            APOLLO Steering Committee                 Key West
                                          *invited attendees only
 Meeting yang sangat menarik..macam2 gak ragam Cardiologist, Neurologist and Endocrinologist dunia nih... And paling best, diorang nih suka wat lawak..Tergelak2 bos aku.. Aku duk sebelah dia and cam bese, perbincangan demi perbincangan.. aku lak sepanjang conference tu,dah 3 cawan kopi pelbagai perisa aku minum..Cinnamon...Black Coffee and Papua Coffee..boss pon tak serancak aku..huhu... Meeting habis! Balik bilik and berendam dalam bath tub sambil dengar music..Nyamannya....Sekarang nak bersiap gi Welcome Dinner with the all investigators kat Banyans.. Hmm...

18:00 - 22:00             Welcome Dinner                 Banyans

Aku bersiap2...cantik tak baju aku?

*********gambar akan diupload****************************

Special Menu: Alligators' Snacks...

Dengar nama pon aku da tau..Florida kan terkenal ngan alligator yang bebas di sungai..so deorang masak alligator tu jadik nugget... Sedap kot?? Aku tak try.. Takleh kan makan amfibians tuh!!



Tengah syok2 makan...tetiba aku ditegur oleh sorang lelaki.... Dr. Teo from Mc Master University... It's an honour to greet by him...Seronok dengar dia bercerita tentang perkenalan dia and boss..and citer pasal gi makan kat Niagara Falls... And, he does a funny  and friendly guy (selalunya org genius kan poyo..heheehee...). Who said dat! u r totally wrong!!!

Baru Day 2....To Be Continued*************

Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment