Wednesday, March 16, 2011

APOLLO (Bukan biskut ataupun Roket)

Aku yang terberangan...
Malam tadi, aku telah menghabiskan masa di rumah keduaku, Hospital Selayang.. Bukan suka2 jer aku duk sana.. Nak kena attend teleconference. Hallamak! Memang busy la aku nih kan? Aku dah lewat dekat 10 minit. Pasal ape? Pasal aku gi makan Tosey Sardin kat Fadhlina Maju, restoran mamak kat depan kampus. Sorry to say dat memang aku tak minat ngan masakan mamak. Tapi tosey dia agak sedap la ditambah ngan perasa (gelak ketawa) kawan baik aku kat Kampus Selayang. Pergh!Menjilat sudu la. tu blom masuk bab imaginasi kitorg lagi. Ops! Melalut lak. Bab imaginasi sila rujuk Blog Mari Merapik yer.. Balik ke citer pasal teleconference aku.. Dahla lambat, respon aku kat soalan deorang pon lambat gak r. Ternganga jer. Sampai Dato' terpaksa panggil nama aku beberapa kali untuk aku respon. (sorry..berangan tadi...).

Sebenarnya aku duk risau pasal site2 lain yang aku lum 'follow up'. Malas tul la deorang ni. Bukan nak respon sangat kalau aku yang kontek. Cuba Dato' call, mau menggigil deorang teros bagi 'feedback'. Ish! Seb bek la penyelidik dari IJN tu 'humble' dan merendah dirinya (walaupun beliau ada title Datuk) sanggup jumpa aku beberapa kali dan completekan beberapa 'form' yang patut. UKMMC pon dah reply. Jumpa gak orang yang sangat minat research macam aku. Eksaited jer dia melayan segala kerenah aku. So far, dua site dah move ke depan. Tunggu Ethics Committee deorang luluskan jer. 

Takut bila boss mengamuk....
But the main problem skarang ialah nak dapatkan CTIL. Punyalah susah. Aku kena bebel ngan Dato' pon sebab CTIL la. Penat tau! Yang uruskan CTIL plak dah letak jawatan. Tak tahan melayan kerenah Dato' kot. Aku pon tak tau knape, tapi dia memang leh wat orang nekad untuk lari. Aku jer la yang masih bertahan. Rasa seronok keje ngan dia. Kebaikan dia mmg ada and dia marah aku pon mesti ada sebab. And, aku kena paham la perangai dia. Dah 2 tahun aku keje ngan dia and dah masak sangat dah tentang apa yang buat dia 'pissed off'.. dan dah baper ramai yang dia wat orang nangis...aku jer yang gi nangis kat dia. Hampir nangis gak gara2 CTIL hari tuh.. Muka dah merah padam.. Seb bek aku ni membawa bukti yang nyata lagi kukuh, maka selamat la. (dalam hati aku ngajuk ngan dia..tros takder mood nak keje...) Tapi jap jela, bila dia cakap elok2, aku pon ok la. Dia boss, memangla dia kena marah kan? Aku ni saper je....

So, tinggal lagi 3 hospital yang lambat dan maha slow bagi feedback, iaitu: 
  • HUSM
  • Hospital Tengku Ampuan Afzan
  • Hospital Raja Perempuan Zainab II
Dato' pon da faham sangat perangai deorang. Aku lak, slalu la email deorang and cuba sedaya upaya untuk dapatkan dokumen. Bukan senang nak anta application kat NMRR. Banyak lagi stage nak kena lalu. Hallamak! Buat kecoh hidupku ajer..Makin hari aku makin stress dan makin hari makin banyak aku blaja. Terima kasih. Kerana APOLLO. pangkat da naek ckit.. Harap aku akan lebih maju dan berjaya. Terima kasih atas sokongan semua. I love u all...


Mum, adik2 beta Eyka, Wiena, Ikhwan and Nadia...




















Kakak beta, Kak Nor

Aik...apsal baby lak kuar? Takper..Qa'id perawat hati yang sress!





















Saudara mara beta, Abg Mirul and Adik Ain, Cik Sue dan Ayah Sue
Kawan2 seperjuangan beta, Kak Fiza, Ayu and Sa'idah
Kawan2 yang membantu beta, Jamil, Shuhada, Kak As,Kak Mimi, Kak Saz and Kak Irda
Dan mana2 staff UiTM yang membantu secara rela dan tak rela...Jasamu tetap dikenang.

Staff CenTRE



















Dear god, plis help me to do this better and things moving ((") ("))
Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment