Thursday, March 24, 2011

Tiada yang lain,kebahagiaanmu keutamaan ku...

Pagi ni aku dikejutkan dengan berita yang umpama membelah langit.. Kebas rasanya hati aku. Kelu tak terkata..
Maaf kerana post ni tiada kaitan dengan kerja..cuma aku sebagai hambaNya...Aku terlalu sedih........


Ya Allah... Aku tahu Allah tidak membebani seseorang diluar kemampuannya.. Begitu juga diri ini dan juga keluarga. Ya Allah, tidak ku minta dariMu melainkan apa2 yang membahagiakan ibuku. Dialah permata hati dan kasih sayangku bersandar padanya.

Ya Allah, makbulkanlah apa yang dihajati mama, apa yang membuatnya senang... Apa sahaja yang dihajatinya.

Ya Allah, andai sesuatu kesenangan itu atas kesedihan dan kesusahan diriku, aku terima Ya Allah, asalkan dia gembira dan bahagia. Ya Allah, senangkanlah hatinya...

Ya Allah, biarlah air mata jatuh kerana takut padaMu, janganlah kerana kami Ya Allah.. Perelokkanlah akhlak kami sebagaimana Kamu memperelokkan wajah kami Ya Allah. Agar mama bisa merasa bahagia dan tanggungjawabnya berbalas...

Ya Allah, besarnya dugaan Mu.. Ku mohon kekuatan dariMu untukku hadapi dengan tabah. Lindungilah adik2ku dan ibuku....

Ya Allah, sesungguhnya terlalu rapuh hati ini, dan terlalu mudah hatiku hancur. Ya Allah, kuatkan hatiku.. Teguhkan imanku. Ya Allah.. Ku mohon pertolongan dariMu untuk kuhadapi dugaan ini... Ku mohon Ya Allah...


” اللهم إني أعوذ بك من الهم والحزن وأعوذ بك من العجز والكسل، وأعوذ بك من الجبن والبخل، وأعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال”
“Ya Allah, aku berlindungan kepadaMu dari rasa sesak dada dan gelisah, dan aku berlindung kepadaMu dari kelemahan dan kemalasan, aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan kikir, dan aku berlindung kepadaMu dari dilingkupi utang dan dominasi manusia.”


Ma,
Su sayang ma lebih dari segalanya..........
Even a 1000 cups of coffee with a friend it is too little (n_n)v

No comments:

Post a Comment